TÜRK TELEKOM DENEYİMİ

TÜRK TELEKOM’A DERS!

Yılın ilk günlerinde yaz aylarındaki Türk Telekom deneyimimle ilgili yazmak istiyorum. Umarım bu deneyim paylaşımı haksızlığa uğrayanları haklarını aramaya özendirir. Tüketici haklarında sağlanan ilerlemelere karşın Türkiye mal ve hizmet satıcılarının cenneti olmayı sürdürmektedir. Etik ve ahlâksal aşınmalar toplumsal boyutlu sorunumuz olmuşken tersini düşünmek neredeyse olanaksız.
Yaz aylarında kullanmak üzere 3 ay süreli sınırsız kotalı internet erişimi satın almıştım Türk Telekom’dan. Türk Telekom’u bir kez daha seçmek benim hatamdı. Çünkü, bir önceki yıl satın almış olduğum sınırsız kotalı üç aylık internet hizmeti her nedense gündüzleri var, geceleri yoktu. Olasılıkla Çeşme’deki altyapı yetersizliğiydi buna neden. Daha fazla kazanç daha az yatırım ilkesi gereğince yatırımı gereksiz bulan Türk Telekom vardı karşımızda. (Birkaç yıllık cirosu karşılığında özelleştirilen-daha doğrusu altın tepsi içinde sunulan-Türk Telekom böylece daha iyi hizmet verecek diyenlerin kulağını çınlatmadan geçmeyelim)
Bu yıl da değişen bir şey yoktu. İnternet erişimi bir var bir yoktu. Telekom’u aramalarımız sonuçsuz kalmaktaydı. Hizmet veremiyorsanız ürünü geri alın yollu önerimiz her nasılsa karşılık buldu ve kabul edildi. Ardından, Bornova Telekom müdürlüğüne uğrayarak hizmet iadesini gerçekleştirdik.
Tam da içimiz rahatlamışken, yaklaşık 15 gün sonra hiçbir şey olmamış gibi kullanmadığımız hizmete ilişkin faturayı posta kutumuzda bulduk. 241 (iki yüz kırk bir) TL karşılığında hizmet verilmemiş olsa da istenmekteydi tarafımızdan.
Durumu ne telefonla ne de yüz yüze görüşmelerde Türk Telekom yetkililerine anlatamadık. Para ödenecek deyip başka bir şey söylemiyorlardı.
Son görüşmemde, Bornova Telekom’daki bir yeni yetmenin “bu fatura ödenecek, hukuk yoluyla sonuca erişmeniz olanaksız” diyerek efelenmesi aklımı başıma getirdi.
Bir bakıma onur mücadelesi vermek gerekecekti.
Çeşme Kaymakamlığı Tüketici Hakları Kurulu’na yazılan anlaşılır bir dilekçe ilk adım oldu. Sonrasında yaptığımız tek şey ara sıra arayıp sonucu sormak oldu.
Geçtiğimiz günlerde yazılı bildirimle başvurumuzun haklı bulunduğu ve Türk Telekom’un ayıplı-eksikli hizmetin bedelini geri ödemesi gereğine karar verildiği tarafımıza bildirildi.
Birkaç gün sonra da Telekom’dan arayan nazik bir görevli durumu anlatarak paranın aktarılabileceği hesap numarasını istedi. Para hesabımıza geçip de durum kesinleşince bu satırların yazılması gerekir diye düşündüm.
Türkiye’de hâlâ hak aranabiliyor oluşu olumlu bir durum!
Bunun için biraz çaba ve sorunu anlaşılabilir şekilde yazıya dökmek en azından bu örnekte yeterli olabildi.
Kör kuruşun peşine düşülmeli! Parasal değerinden çok haksız kazancın önüne geçilmesi amacıyla…
Ceyhun BALCI

TÜRK TELEKOM DENEYİMİ” için bir yorum

  1. Saygın Arkadaşım Balcı Beyefendi.
    Bilgilendirmenize çok teşekkür ederim. Benzeri sorunu ben de yaşıyorum. Dostlara da duyuracağım… Gönenç içinde olun… Tarık Konal

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s