TOPLUMSAL ŞİZOFRENİ

TOPLUMSAL ŞİZOFRENİ

1 Mayıs pek çok renkli görüntüye sahne oluyor doğallıkla! Bugün fotoğrafladığım birisi var ki; üzerinde yazılmasa olmazdı!

DKDD (Dersim Kültür ve Dayanışma Derneği) kolu önünde taşınan bir pankart toplumsal şizofrenin vardığı noktayı ve ivedi sağaltım gereksinimini yansıtıyordu.

SEYİT RIZA

Ortada Seyit Rıza, bir yanında Alişer diğerinde ise Şahan Ağa!

Zamane solcularının geçirdiği evrimi göstermesi bakımından ibretlikti bu pankart! Neyse ki arkadaşımın uyarısıyla fark ettim de fotoğraflayıp ölümsüzleştirdim.

Bizlerin siyaset bilgisi mi yetersiz acaba diye düşünmekten alamadım kendimi! Geçmişte feodalite zaman dizinsel bakımdan ortaçağı simgelerdi. En azından bizler öyle öğrenmiştik diye anımsıyorum! Bu pankarttan anladığım kadarı ile feodalite dönüp dolaşıp güncelleşti. Bu saygıdeğer solcularımızdan daha iyi bilecek değiliz ya!

Pankarttaki Seyit Rıza imzalı sözler RTE’ye söylenemeyeceğine göre, hedefi Atatürk olmalıdır! Çakma “devrimci”, gerçek devrimciye saldırının bayraktarlığını yapmakta sakınca görmemektedir bu hesapça!

İlkesizliği, fırsatçılığı, tarih bilmezliği, kendi ulusuna yabancılaşmayı göze alabilen şizofrenik solculuk çok açıktır ki; “Düşmanımın düşmanı dostumdur!” ilkesine sarılma kansızlığı sergilemekte sakınca görmemektedir.

Kendisine Dersimli adını takan ve pankarttaki sözlerin sahibi olduğu savlanan bir feodal artığın heykeli önünde söylev veren umut tacirlerinin olduğu yerde bu pankartı çok görebilir miyiz?

Şaka bir yana!

Toplumsal şizofreni ivedilikle sağaltım gerektiren bir hastalık olarak orta yerde durmaktadır!

Ceyhun BALCI, 01.05.2015

Yayınlayan

cumhuriyetciyorum

Cumhuriyet savunucusu bir yurttaş...

Bir Cevap Yazın

