ENTERPRISE VE TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ

ENTERPRISE VE TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
Blogumdaki tüketici köşesi epeydir boş kalmıştı. Oraya biraz katkı olsun!
Enterprise, Anadolu Jet internet sitesinde de tavsiye edilen ve Anadolu Jet yolcularına indirim yapan bir araç kiralama şirketi. Yaklaşık 6 aydır birkaç kez araç kiraladım Enterprise’dan. Hoşnut da kaldım! Son seferdeki yanlışlık olmasa hoşnutluğum sürebilirdi. İnternetten bir hafta önce yaptırmış olduğum rezervasyonumu son anda iptal etme gereği doğdu. Şirketi aradığımda geç kaldığımı, aracı kiralamak zorunda olduğumu para iadesi yapamayacaklarını söylediler. Üstelik, öncekilerde hiç yapmadıkları bir uygulamayı bu kez yapmışlardı. Rezervasyon anında kiralama bedelini kredi kartımdan tahsil etmişlerdi. Bu sıra dışı uygulama bile huylanma gerekçesiydi oysa. Beklenmedik durumlarda rezervasyon iptalinin hiç olmazsa belirli bir ceza karşılığında gerçekleştirilmesi gerekir(di). Yanlış mı düşünüyorum?

Böyle durumlarda işin peşini bırakmam! Olan oldu deyip köşeme çekilmek gibi bir alışkanlığım yoktur. E devlet üzerinden yakınmacı olmak istedim. Islak imzalı olmayan başvuruların yalnızca elektronik imza kullanılması durumunda kabul edileceği uyarısıyla karşılaştım. Böylelikle benim için yeni bir tüketici/satıcı serüveni başladığını bilemezdim. Meslek örgütümün resmi internet sitesinde tanıtımı yapılan TNB’ye başvurdum. Türkiye Noterler Birliği e imza sağlayıcılığı da yapıyormuş. Hiç sakıncası yok! Hatta, bir kamu kuruluşu olması güven duygusunu güçlendirir. Ama, bu durum iyi hizmet verileceğini de garanti etmiyor. Bilgilendirme eksikliği küçük de olsa cebimden çıkan bedelin çöpe gitmesine neden oldu. Evde i Mac kullanıyorum. Her şey bittikten sonra öğreniyorum ki; TNB’nin e imzası i Mac bilgisayarda çalışmıyor. Önceden söylense edinmezdim. Ya da bu tip bilgisayarda çalışan e imza arayışına girerdim. Durumu aktardığımda neden i Mac kullanıcısı olduğumu söylemediğim sorgulandı. Çözüm olarak da evdeki i Mac’e Windows da yükleyebileceğim, böylelikle TNB’nin e imzasını kullanabileceğim iletildi. Olsa olsa bilişim okuryazarı sayılabilecek bendeniz sakin olma kararlılığı adına gülümsemekle yetindi bu eğlenceli öneri karşısında. E imza alacaksanız TNB’yi seçmeyin! Öğrendiğim kadarı ile çift işlemcili flash belleklerle bu sorun aşılabiliyormuş. Merak ettiğim TNB’nin bu olanağı neden kullanmadığı ve e imza için kendisine başvuranlara kullandırmadığıdır!

Yayınlayan

cumhuriyetciyorum

Cumhuriyet savunucusu bir yurttaş...

Bir Cevap Yazın

