HAREM VE HADIM

0000000642875-1

Milattan sonraki 2016. yılda haremin hikmetine ilişkin sözler işitmek, yazılar okumak nasıl bir ruh haline yol açıyor? Geçmişte kaldığını sandığımız bir insanlık gerçeği oy gücüyle ve son derece de “demokratik!” bir biçimde hortlatılıyor.
Boğazına kadar cehalete batmış, cahil olmayanların da insan boyunda korku duvarlarıyla çevrelendiği ortamda haremin okul olduğunu söyleyebilmek boş kaleye gol atmak kadar kolay bir iş! Harem okuldur, harem iyidir diyenlere tek yanıtın verilmediği sessizlik ortamında “haremci” zevata hatır sormak kaçınılmaz oldu!
Nasılsınız iyi misiniz diyerek başlayıp hadımlardan ne haber diye sorsam ne yanıt alırım? Cumhuriyet (pardon hakaret savcısı) Savcısı harekete mi geçer?
Sonuç ne olursa olsun hadımlara ve hadımlığa değinelim!
Harem ve hadım bir elmanın iki yarısı gibidir. Haremsiz hadım, hadımsız harem olmaz! Hadım haremin dirliği, düzeni ve hatta güvencesi demektir. Nasıl ki, kediye ciğer teslim edilemezse; hadım dışında birilerine de harem emanet edilemez. Hadım olmasa, haremin haram konusu olması an meselesi olurdu!
İnsan uygarlaştıkça haremler de tarihe karıştı! Bugün haremden dem vuranların ne gibi bir vahşete özlem duyduklarını (bilerek ya da bilmeyerek) anlatabilmek için hadımdan ve hadımlıktan söz etmek gerekiyor.
Haremin yazılarda ve filmlerde olduğu gibi sevimli olmadığı başka türlü anlatılamaz.
Birkaç ay önce “Hadımların Dünyası” kitabı geçmişti elime. İlginç buldum, okumaya kalkıştım! Başlamak neyse de, sürdürebilmek ne mümkün!
Pek çoğumuz, pek çok kitaba başlayıp bitirememişizdir! İlgi çekmemiştir, yazarın anlatımı yetmemiştir, umduğumuzu bulamamışızdır, vs… Hadımların Dünyası’nı yarattığı tiksinti ve öfke nedeniyle bitiremedim. Hadımları ve hadımlığı anlatan bir kitabın tarih boyunca hadım etme yöntemlerine değinmesi, yetinmeyip ayrıntılıca anlatması son derece doğaldı oysa! Sorun bendeydi deyip geçeyim!
Harem ve hadım ayrılmaz ikili olduğuna göre hareme karşı mücadeleyi hadımlık ve simgelediği vahşet üzerinden vermek haber kaçınılmazdır. Hadımlık doğumsal değil edinsel bir durum. Yalnızca erkekler için söz konusu! Kabaca erkeğin sahip olduğu erkekliğe özgü cinsel durumdan arındırılması olarak tanımlanabilir. Sırf birilerinin haremi emin ellere teslim edilsin diye insan eliyle yaratılan vahşi bir durumdur. Şimdilerde, kimyasal yöntemler kullanılabilmekteyse de; geçmişte, hadımlık bütünüyle fiziksel bir uygulamaydı!
Cumhuriyet’e enkaz yakıştırması histerisine kapılanların karşısına hadımlıkla ve hadım etme uğruna işlenen suçları anımsatarak çıkmakta yarar var!
Cumhuriyet’e yalnızca harem düzenine son verdiği için bile çok şey borçluyuz! Dolayısı ile hadımlık ve hadım etmenin içerdiği vahşeti sonlandırdığı için de…

Yayınlayan

cumhuriyetciyorum

Cumhuriyet savunucusu bir yurttaş...

Bir Cevap Yazın

